invitation card RGB AR

English Below

إيمانا بدور المجتمع المدني المستقل في الدفاع عن حقوق الإنسان، وانطلاقا من الدور التاريخي لحركة حقوق الانسان في مصر في نضالها من اجل الدفاع عن حق المواطنين المصريين في حياة كريمة وعادلة تصون كرامتهم وتحفظ حقهم في الحياة،يشارك عدد من المدافعين/ات عن حقوق الانسان في مصر والذي استطاعوا/ن رغم التضييق المنهجي علي الحركة الحقوقية المصرية في الداخل والخارج من المشاركة في جلسة الاستعراض الدوري الشامل التي تعقد في مجلس حقوق الانسان في ١٣ نوفمبر الجاري. وبالتوازي، تعقد المنظمات المشاركة ندوة لاستعراض التوصيات التي تم تقديمها لمجلس حقوق الانسان مع بعض الشهادات الحية حول الانتهاكات المنهجية تجاة المواطنين المصريين .

Stemming from the strong belief in the role of independent civil society in defending human rights, and building on the historical role of the human rights movement in Egypt, in its struggle to defend the right of Egyptian citizens to dignified life; a group of independent Egyptian human rights defenders are attending the Universal Periodic Review of Egypt held at the Human Rights Council on the 13th of November 2019. Such participants were able to make it despite the systematic restrictions placed on the Egyptian human rights movement both inside Egypt and abroad.
On the sidelines of the UPR of Egypt, the aforementioned representatives of independent Egyptian Human Rights organizations are organizing a side event to showcase the recommendations submitted to the Human Rights Council as well as to present live testimonies on the systematic violations committed against Egyptian citizens.

http://bit.ly/33yS7qJ